ارز دیجیتال شیبا اینو - بررسی قیمت آینده آن

ارز دیجیتال شیبا اینو - بررسی قیمت آینده آن

ارز دیجیتال شیبا

ارز دیجیتال شیبا و توکن SHIB که در بازار رمزارزها معامله می‌شود، یک واحد غیرمتمرکز است که در طول سال گذشته توجه فراوانی را به خود جلب کرده است. با وجود مدت زمان کوتاهی از تأسیس این ارز دیجیتال، رشد قابل توجه آن به اندازه‌ای بوده که در بازار ارزهای رمزی جایگاه و شهرت قابل توجهی را به دست آورده است. در این مقاله، به معرفی گسترده‌تر از ارز دیجیتال شیبا، مقایسه آن با دوج کوین و راهنمایی برای خرید و فروش از والت شما را همراهی می‌کنیم. با ما همراه شوید تا بفهمیم ارز دیجیتال شیبا چیست؟

ارز دیجیتال شیبا یا SHIB چیست؟

ارز دیجیتال شیبا یک توکن بر پایه بلاکچین اتریوم و به استاندارد ERC-20 توسط شخصی به نام ریوشی در ماه اوت ۲۰۲۰ ایجاد شد. این ارز نام خود را از نژاد سگی شکاری در زبان ژاپنی به‌نام Shiba Inu می‌گیرد، که تصویر آن به طور دقیق در لوگوی دوج کوین نیز دیده می‌شود. این توکن به عنوان قاتل دوج کوین توسط طرفداران خود شناخته می‌شود و به عنوان گزینه‌ای جذاب برای DOGE محسوب می‌شود. ارز دیجیتال شیبا با توجه به استفاده از استاندارد ERC-20، SHIB دارای بلاکچین مختص خود نیست.

ارز دیجیتال شیبا یا SHIB

چرا ارز دیجیتال شیبا یک میم‌کوین است؟

میم‌ها، جوک‌ها و تصاویری هستند که در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته می‌شوند و بر اساس یک سوژه خاص طراحی می‌شوند. بنابراین، رسالت اصلی میم‌ها بر اساس شوخی و خنده است. به همین دلیل، میم‌کوین‌ها (ترکیبی از میم و کوین) ارزهای دیجیتال هستند که به نحوی با میم‌های اینترنتی در ارتباط هستند. به عنوان مثال، دوج کوین که به عنوان یکی از مشهورترین میم‌کوین‌ها در بازار شناخته می‌شود، ابتدا با الهام از میم محبوب shiba و با تلطیف در ارتباط با ماهیت بیت‌کوین ساخته شد. مهم است به ذکر برسانیم که تاکنون بیش از ۸۰ میم‌کوین در لیست CoinMarketCap قرار گرفته‌اند و بسیاری از آنها تقلیدی از یکدیگر و پیروی از مدل‌های بزرگتر خود، به ویژه دوج کوین، هستند.

شیبا

معرفی توکن ارز دیجیتال شیبا اینو

یکی از نکات مهم در خصوص توکن Shiba Inu، حجم عرضه آن می‌باشد. این توکن با انتشار رسمی خود در سال ۲۰۲۰، به مجموع ۱کوادریلیون (۱۰ به توان ۱۵) واحد ارز منتشر شد. تقریباً ۵۰ درصد از کل حجم عرضه در استخر نقدینگی یونی سواپ نگهداری می‌شود. نیز، ۵۰ درصد باقی‌مانده به بنیان‌گذار اتریوم، ویتالیک بوترین (Vitalik Buterin) اهدا گردید. در یک حمایت جمعی و جهت مقابله با تورم، بوترین اقدام به ارسال اکثر توکن‌ها به یک کیف پول بدون دسترسی نمود و بخشی از این مبلغ (با ارزش ۱/۲ میلیارد دلار در آن زمان) را به منظور کمک به بیماران کووید ۱۹ در هندوستان به موسسات خیریه اهدا کرد. اما تاریخچه ارز دیجیتال شیبا تا اینجا ختم نمی‌شود. ریوشی، توسعه‌دهنده این ارز، در سال ۲۰۲۰ با معرفی جدیدترین عضو این اکوسیستم به نام ShibaSwap، این داستان را ادامه داد. ShibaSwap در واقع یک صرافی غیرمتمرکز است که از Shiba Inu به عنوان توکن اصلی و دو توکن دیگر به نام‌های LEASH و BONE به عنوان توکن‌های ابزاری بهره‌مند است. در ادامه به معرفی بیشتر این توکن‌ها پرداخته خواهد شد.

توکن

مقایسه توکن ارز دیجیتال شیبا و ارز دیجیتال دوج کوین

در ادامه به مقایسه توکن Shiba Inu و دوج کوین از نظر نوع تکنولوژی، میزان عرضه و کارکرد می‌پردازیم.

نوع تکنولوژی

وقتی از فناوری صحبت می‌شود، دوج کوین به شدت به بیت‌کوین، پیشوای ارزهای دیجیتال، شباهت دارد. این توکن از فناوری لایت‌کوین، که برادر کوچک بیت‌کوین است، بهره‌مند است. الگوریتم استفاده شده در DOGE بر مبنای اثبات کار (PoW) است، به این معنا که همانند بیت‌کوین، از قدرت محاسباتی رایانه‌ها در بلاکچین خود بهره می‌برد. این ارز بر بستر بلاکچین اتریوم اجرا شده و توکن اصلی آن یک توکن ERC-20 بوده و بر اساس الگوریتم اجماع اثبات سهام (PoS) عمل می‌کند.

میزان عرضه

اگرچه هر دو این رمزارز دارای عرضه قابل توجهی هستند، اما در این زمینه برتری به توکن ارز دیجیتال شیبا تعلق دارد. دوج کوین هیچ محدودیتی در مورد عرضه ندارد و هر دقیقه ۱۰ هزار DOGE تولید می‌شود. به عبارت دیگر، روزانه ۱۵ میلیون و سالانه ۵ میلیارد دوج کوین جدید وارد بازار می‌شود. در مقابل، ارز دیجیتال شیبا محدودیت عرضه ۱ کوادریلیونی را در نظر گرفته است، به این معنا که تمام توکن‌ها از ابتدا تولید شده‌اند و نیمی از آن‌ها توسط ویتالیک بوترین، بنیان‌گذار اتریوم، به صورت دائمی از چرخه خارج شده‌اند.

نوع کارکرد

دوج کوین به عنوان یک ارز دیجیتال با ارزش پایین، عرضه زیاد، کاربرپسند و بدون پیچیدگی خاص شناخته می‌شود. این رمزارز از طریق ارزهای دیجیتال ابزاری مناسب برای پرداخت‌های کوچک است. اگرچه هدف اصلی آن پرداخت‌های روزمره بوده است، اما به علت فعالیت بر بستر بلاکچین اتریوم، از ویژگی‌های پیشرفته‌تری مانند قراردادهای هوشمند نیز بهره‌مند است. بنابراین، علاوه بر پرداخت‌های خرد، به عنوان یک توکن ابزاری و بومی در پلتفرم‌های دیجیتال استفاده می‌شود.

آینده ارز دیجیتال

آینده ارز دیجیتال شیبا SHIB چیست؟

برای کسانی که قصد سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال شیبا را دارند، آینده شیبا اینو بسیار حائز اهمیت است. نمی‌توان نکته رشد بسیار قابل توجه آن در سال ۲۰۲۱ را که توجه سرمایه‌گذاران کریپتو را جلب کرد نادیده گرفت. همچنین، ورود این ارز به صرافی‌های معتبر از جمله بایننس، باعث افزایش حجم معاملات آن شد. با این حال، در ارتباط با آینده ارز دیجیتال شیبا باید به یاد داشت که افزایش قیمت و حجم معاملات آن ممکن است به دلیل نوسانات بازار باشد. این موضوع نشان‌دهنده این است که ارزش این ارز صرفاً به دلیل فناوری یا کاربردهای آن محدود نمی‌شود. بنابراین، هرچند بسیاری از معامله‌گران و تحلیل‌گران نسبت به آینده این ارز خوش‌بین هستند، اما تنها درنظر گرفتن پارامترهایی چون رشد قیمت، معیار قطعی برای سرمایه‌گذاری در یک میم‌کوین نیست. کارشناسان هشدار می‌دهند که هرگونه سرمایه‌گذاری هیجانی در ارزهای دیجیتال ممکن است منجر به از دست دادن کل سرمایه شود. آنها به‌طور کلی توصیه می‌کنند که صرف‌نظر از اینکه ارز دیجیتالی کدام را انتخاب می‌کنید، فقط مقدار سرمایه‌ای را که طاقت از دست دادن آن را دارید، برای ورود به آن اختصاص دهید.

آینده ارز دیجیتال شیبا SHIB

روش خرید و فروش ارز دیجیتال شیبا در والکس

برای خرید ارز دیجیتال شیبا، می‌توانید از روش‌های مشابه با سایر ارزهای دیجیتال استفاده کنید. کاربران با تحلیل و آنالیز بازار می‌توانند اقدام به خرید و فروش این ارز کنند. یکی از روش‌های متداول برای انجام معاملات ارز دیجیتال، استفاده از صرافی‌های آنلاین می‌باشد. بنابراین، افرادی که تصمیم به سرمایه‌گذاری در این ارز گرفته‌اند، می‌توانند با ثبت‌نام در وبسایت والکس، وارد دنیای خرید و فروش در سه پایه بازار ریالی، تتر و بیت کوین شوند. در والکس، هر کاربر برای هر ارز دیجیتال یک آدرس کیف پول منحصر به فرد دارد. این ویژگی امکان انجام معاملات به صورت شخصی و امن را فراهم می‌کند. همچنین، دارایی‌های افراد به صورت سرد (سخت‌افزاری) نگهداری می‌شوند، که با بالاترین سطح امنیتی همراه است.

سخن آخر:

در این مقاله سعی شد تا پاسخی به سوالاتی چون ارز دیجیتال شیبا چیست، سیر قیمتی آن چگونه بوده است، کیف پول‌ها و نحوه معامله این ارز دیجیتال داده شود. در حال حاضر، ارز دیجیتال شیبا SHIB با ارزش بازار بیش از ۵ میلیارد دلار، در حال رقابت با دوج کوین است. این نقطه جالب است که این میم‌کوین، خلاقیت خود را از هیاهوی دوج کوین گرفته و به یک رقیب جدی برای برادر بزرگ‌تر خود تبدیل شده است. نظرات شما در مورد آینده ارز دیجیتال شیبا چیست؟ آیا این ارز واقعاً به عنوان قاتل دوج کوین ظاهر شده است؟ منتظر شنیدن نظرات شما عزیزان هستیم.


Loader